tisdag 19 januari 2010

Million dollar McCartney

Ibland är min hund för jäkla bra. Träningen igår för Jenny kändes jättebra. Vi hade BRA, bra fart, riktigt bra slalom och noll existerande kontaktfält. Jag har mesat ett bra tag och inte kört någon kontaktfältsträning med Stella utan koncentrerat mig på Frejas kontaktträning - men nu ska det bli ändring på det. Ska vi norpa den där sista pinnen i Agility 1 så är det bara att börja träna nu!



Emma var med på träningen igår och fick agera filmare en stund. Tyvärr lyckades hon missa ett kanonlopp från mig och Stella - kändes helt kalasbra! Jag var stolt efter det lopppet :-) Ska se om jag kan få ihop en video av de klippen jag har nu. Var riktigt bra att få filmat sin träning, och inte bara det som blir bra. Utan att man kan sätta sig ner, se skillnaden på när det blir rätt och när det blir mindre rätt. Ser jättestor skillnad på Stellas fart och precision när jag riktar kroppen rätt och springer på rätt som jag ska. Så mycket bra med filmande, det ska det bli mer av. Har även planerat in att åka ner till Jenny snart och träna lite mer grundträning med Freja.

Idag har jag och Malin varit uppe på GHU och kört lite agility. Har passat på att köra lite fortsatt grundträning med Freja, då jag inte vågar visa mig hos Jenny med henne om jag inte gjort vår läxa :-) Freja var duktig. Slalom gick jättebra och vi provade oss på lite vinklade ingångar och tolvpinnars - gick rätt så bra det med för att vara första gången.
Det blev ett par omgångar i slalom med Stella. Har fått läxa från Jenny att köra mer slalomträning, träna upp så jag kan lämna henne mer i slalom och lita mer på henne där. Problemet är för det mesta när jag lämnar henne en aning att hon hoppar över de två sista portarna. Så träna, träna, träna helt enkelt!



Har jobbat med ett nytt halsband nu ikväll och har sån värk i fingrarna att jag bara dör.
Men det blev ganska fint till slut :-)

9 kommentarer:

Jessica sa...

Åååååh jag är så kär i dina halsband som är så himla fina!! Men vad ska du göra med alla? Jag skulle gärna vilja köpa ett av dig till Nookisen men ja vet inte om det är lönt, det syns inte så mycket på honom:/ Men jag tror mamma är sugen på något till Aggi;)

paulina sa...

gud vad fina halsband!!
du och borderbrudarna är ju jäätte duktiga i agility!! :D

Sofia sa...

Guuud vad fina pärlor du har där! :)

Marita sa...

Vill gärna ha det rosa, säljer du det ?

Tjocka kompisen sa...

Hej du! Ni var kanonduktiga i måndags. Har mailat Jenny ang träningen och jag hoppas hon återkommer snart. Annars kanske du kan ringa henne =).
Buss å kran

Unknown sa...

Intressant naturligtvis men betydelsen av utbildningen är inte klart. Eftersom denna ras är vad tjänsten storozhivaya eller dekorativa. Så jag arbetade och hade en hund som sheepdog och Giant så det är ganska trenerovki andra.

Pappa sa...

Kanonfina halsband, Elin. Man vill bara ha dom - även om man inte har hund! Du är så duuuktig! :-)
puss
P

Anonym sa...

Hey just wanted to give you a quick heads up. The
text in your post seem to be running off the screen in Safari.

I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with internet browser compatibility but I figured I'd post to let you know.
The design look great though! Hope you get the problem fixed soon.
Kudos

My page: click here

Anonym sa...

tennis elbow physiotherapy exercises treatment

Visit my webpage; simple diy tennis elbow treatment exercises