söndag 17 januari 2010

Produktiv söndag.

Aaah, en helt ledig dag :-)
Vaknade till vid halv nio och fick tvinga mig själv att inte somna om. Tog mig upp vid nio och har nu duschat och druckit min första kopp kaffe. Tjejerna har såklart varit ute och kissat med :-) Sen har jag börjat med mina små pysselprojekt för dagen. Julen är numera utstädad, (check!) förutom gardinerna som jag inte fått ner än och lådorna ska idag bäras ner till källaren.
Nu står dessutom skruvdragaren på laddning så vi kan gå lös ute i hallen så fort Elena vaknat!
Göra idag:
Slå in två julklappar som är kvar att dela ut (kan låta lite konstigt jag vet...)
Plocka undan lådorna med julpyssel och scrapbooking
Årsmöte med Göteborgs Hundungdom (muta Hanna innan dess)
Sätta upp nya krokarna i hallen
Installera symaskinen på sin nya plats
Dammsug min smutsiga lägenhet och tvätta golven
Vika den rena tvätten
Handla mat.. (boooring)
Jag tror nog att jag har nog för att fylla ut dagens schema på känns det som. Nu ska jag forsätta med att röja lite i badrummet och sedan äta frukost i form av tunnbröd, bakat i stenugn som jag fick med mig från pappa Dibén igår. Kommer att bli smaskens!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj va duktig du är! Alice o jag har mest cocoonat hela helgen. Fast vi har fixat ut julen, tvättat och städat också.
godnattpuss!
Papi