onsdag 6 januari 2010

Nytt och fräscht!

I morse så tog vi sovmorgon och det var himlans skönt, om det inte vore för att jag drömde mardrömmar...! Drömde något underligt om att vi var kidnappade och de var främst Ärtan kidnapparna var ute efter!
Åt en lugn frukost och sedan tog jag med mig Maria och Link och mötte upp Sarah + Emma vid klubben med alla hundarna. Det var härligt att komma ut i snön, även om det var aningen svårt att gå. En runda på 20 min tog närmare 1 timme idag... Hundarna var såklart ofattbart glada och busande runt som galningar i skogen.
Efter vi var tillbaka vid bilarna så åkte jag och Maria till IKEA där jag fick tag på lite smått och gått. Bland annat beslöt jag mig på plats för att göra om vardagsrummet hemma, och göra en liten datorhörna. Så jag köpte en skrivbordslampa, ett hyllplan + konsoller och har nu tillbringat kvällen med att göra i ordning - än så länge är jag jättenöjd med hur det har blivit. Jag köpte tre stycken fina ramar som jag ska sätta upp inom kort, men först ska jag måla dem i samma färg som min skärm och lampskärmen. Hoppas att det ska bli bättre än den furufärgen de är i nu...
Fick även köpt lite kökssaker, växter (vad annars...), tvättkorg, lite garderobsförvaring och lite annat smått och gott.

När jag kom hem satte jag upp hyllan och hängde tvätt, sen så stressade jag iväg som en galning med båda hundarna till Svenska mässan - det skulle jag INTE ha gjort. Det blev istället över två timmars väntan innan det var dags för oss att göra igång. Långtråkigt, långtråkigt - men inte mycket att göra åt saken. Det var genrep idag, i finalringen där vi kommer att vara och lite mer ljud och rörelse. Stella var lite lägre idag och jag min DUMMER, tog tillbaka henne när hon tjuvstartade... Faan, det skulle jag inte ha gjort. Den hunden ska alltid få tjuvstarta som det är nu, det vet jag ju! Hon blev genast mer seg, men upploppet kändes bättre. Körde även ett andra lopp och där gick det lite bättre. Vi får helt enkelt se hur det blir till helgen...!
Freja var med, och var lite allmänt jättejobbig stundtals - ibland vet jag inte vad jag ska ta mig till med den hunden. Men hon var för övrigt opåverkad av omgivningen och jag körde lydnad en liten stund med henne i en utställningsring. Det gick ganska bra faktiskt, även om hon var lite nosig... :-)
Efter många, långa timmar på mässan åt jag, Emma och Sarah middag på fiket - välbehövt kan jag lova.

Inga kommentarer: